For beboere
Bestyrelsen i Sandkagen
Bestyrelsen består af:
- Bestyrelsesformand: Anne Cecilie Aarfing
- Næstformand: Finn Drabe
- Medlem: Pia Randa-Bold
- Medlem: Kjeld Jørgensen
- Medlem: Bo Bay
- Suppleant:
- Suppleant
Viceværten
Mandag : 7.00 – 7.30
Tirsdag – fredag : 12.00 – 12.30
Husk storskrald – onsdag i lige uger!
Procedure ved salg i Sandkagen A/B:
Når en lejlighed skal sælges, skal den 1) vurderes, og der skal foretages 2) el-tjek.
- Gennemgangen af lejligheden og vurderingsrapporten udfærdiges af vurderingsfirmaet Munch og ved tilstedeværelse af viceværten eller repræsentant fra bestyrelsen. Rapporten sendes til administrator, bestyrelsen og sælger. Køber og sælger deler udgiften til vurderingshonoraret
- Yderligere laves der et el-tjek, der bestilles og betales af sælger.
Beløbene opkræves i forbindelse med overdragelsen via købesummen.
Når sælger har fundet en køber, skal administrator have besked. Der skal oplyses følgende:
- Købers navn/navne
- Købers nuværende adresse
- Købers e-mail adresse/adresser
- Overtagelsesdag
Der skal endvidere oplyses, om køber overtager løsøret i lejligheden.
Herefter vil der blive udarbejdet salgsaftale til underskrift. Salgsaftalen skal underskrives elektronisk via Penneo.
Når salgsaftalen er skrevet under af alle parter, udarbejder administrator samlet opgørelse til køber og sælger. Administrator sørger for alle afregninger samt eventuel kontakt til sælgers bank m.m.
Administrator sørger for at give besked til varmefirmaet således, at varmen kan blive aflæst. Sælger skal selv sørge for aflæsning af el, og køber skal selv sørge for at tilmelde sig som forbruger med hensyn til el.
Der tilbageholdes et beløb overfor sælger til eventuelle indsigelser, som køber måtte komme med. Køber skal oplyse om eventuelle indsigelser inden 14 dage fra overtagelsen. Det tilbageholdte beløb afregnes ca. 1 måned efter overdragelsen, såfremt der ikke har været nogen indsigelser fra køber. Bestyrelsen godkender, at beløbet frigives efter forespørgsel fra administrator. Administrator sørger herefter for afregning.
Fremleje af bolig
Ønsker man at fremleje sin bolig, skal det godkendes af bestyrelsen først. Fremlejens varighed kan maximalt vare i 2 år. Find yderliger informationer i vedtægterne §11.
Korttidsudleje
Ønsker man at leje sin andel ud på Airbnb el. services skal blanketten, som kan hentes nedenfor, læses, udfyldes og afleveres til bestyrelsen. Yderligere skal der indbetales
DKK 500 til andelsforeningen pr. år man ønsker at udleje.
Reglerne for korttidsfremleje fremgår af vedtægterne.
Udvalg i Sandkagen
I Sandkagen har vi forskellige udvalg som varetager praktiske og organisatoriske opgaver i ejendommen.
Disse udvalg er frivillige og man er meget velkommen til at komme med forslag eller til at blive en del af et eller flere udvalg. Ønsker du at blive en del af et nuværende udvalg, nedsætte dit eget udvalg eller har du en god ide til noget der skal udføres kan du skrive til Bestyrelsen og få mere information.
Her er en oversigt over nuværende udvalg:
Gårdudvalg
Aktivitetsudvalg
Venteliste til lejebolig
Der er i Sandkagen enkelte lejeboliger, som man kan blive skrevet på en INTERN venteliste til. Det blev vedtaget på generalforsamlingen i maj 2019, at denne liste skal forblive åben indtil august 2019. Ventelisten er herefter lukket. Man kan henvende sig til bestyrelsen eller Skovgaard Alsig for at rekvirere sin nuværende position på listen.
Administrator
Overgaden Neden Vandet 9A, 3.th 1414 København K
www.Skovgaardalsig.dk
Tel: 33 13 11 30